vrijdag 12 juni 2015

MEEMOEDER


Ik word opgeroepen. Skip kan niet mee. Hij krijgt een goedmakertje en stapt in zijn mand. De deur wil niet op slot. Dat zal je altijd zien. Ik haal twee maten kruisschroevendraaiers uit de kelder. Daarmee ontmantel ik de klinken en demonteer ik het slot. Zet alles weer terug op de plek waar het hoort, wat ik best knap van mezelf vind. De deur kan nog steeds niet dicht. Met het open- en dichtdoen glipt Skip de tuin in. Geraffineerd. Hij verdwijnt in een van zijn slaapkuilen. Met Bragi* in mijn achterhoofd durf ik Skip niet zo achter te laten. De tijd dringt. Skip mag zolang naar M. Hij is er als de skippen bij. Als meemoeder is zij praktisch thuis. Baas B. en de meiden waren er ook, dus het werd een gezellig bezoekje. NB Achteraf bleek dat een verdwaald kersenpitje de boel saboteerde.
*Noorse Elandhond Bragi verdween 22 juni 2014 uit zijn hermetisch afgesloten tuin. Vermoedelijk gestolen. Hij is nog steeds spoorloos.