woensdag 19 april 2023

SONICBOOM

 

zo lag Pop erbij

De eerste echte warme dag van dit jaar. We hebben er veel te lang op moeten wachten. Pop rent zodra ik de tuindeur open naar haar kuil omgord door blauwe graspollen. Gelukzalig wentelt ze zich in het hoge ongemaaide gras. Geluk zit in kleine dingen. Eventjes overdenkt ze rechtop wat haar volgende stap zal zijn. Ze stapt tussen  de festuca glauca en gooit zich op de rug. Lekker langzaam gaar stoven in de zonnewarmte. Ik hoor haar genieten. Totale ontspanning als een leeuwin op de savanne en ongegeneerd zich koestert in de zon: op de rug met de poten in de luchtBuitengeluiden schijnen niet tot Pop door te dringen. Ik wil hier zo zo graag een foto van. Behoedzaam kom ik uit mijn tuinstoel, sluip op mijn tenen naar de tuindeur om binnen mijn camera te pakken. Een straaljager gaat door de geluidsbarrière en vliegt supersoon. Sonicboom! Pop schiet omhoog.

en zo ...