maandag 8 oktober 2012

STADSE FRATSEN deel 2



Dieren in Amsterdam
Er zijn hier veel honden, misschien te veel. Zou het hebben van een hond een manier zijn om in de grote stad contact te houden met de natuur?

Blijf!
Daar zit je dan. Voor de supermarkt of slager. Aan je riem, terwijl je toch al niet van plan was ergens naartoe te gaan zonder baasje. Odette Roest maakte een beeldige fotoserie. Bekijk ze allemaal op  wachtendehonden.wordpress.com

Uitgeverij Rubinstein
Moos is elke dag op kantoor. Als excuushond voor iedereen die daar werkt; om even een ommetje te maken of buiten een sigaretje te roken.

Mijn Amsterdam
Huub Stapel: Mijn Nero is de leukste Labrador van de stad. Ik liet hem laatst om één uur ’s nachts uit in de Van Baerlestraat. Onaangelijnd. Om die reden kreeg ik een boete van 70 euro. Ik werd gek van woede en wenste de handhaver het allerergste toe. Heeft de politie niets beters te doen?

De stad draait door
Van buiten is het geblaf al te horen. In het dierenasiel worden in de zomer veel meer ‘zwerfhonden’ gebracht en doen meer mensen afstand van hun dier, niet zelden met een doorzichtige smoes. Een allergie wordt vaak gebruikt. Het komt ook voor dat er ’s ochtends een hondje aan het hek zit vastgebonden, of vermagerd in een verlaten woning wordt teruggevonden.

www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak
mydogskipdoesthetrick.blogspot.com- playful dog entertrainment