zaterdag 19 januari 2013

BEURSCRISIS



Net terug van  succesvol shoppen tijdens de Winterschlussverkauf. Ik weet dat ik daarmee de economie van onze oosterburen steun in plaats van onze eigen, maar helaas hebben ze in eigen land weinig keus in mijn maatje 36. Noorse Buhund Skip bleef liever bij opa-van-de-lekkere-hapjes waar saunatemperaturen van 24 plus worden gemeten. Prima, dan had ik mijn handen vrij. In Duitsland is het geaccepteerd dat Herrchen und Frauchen vergezeld van hun hond gaan shoppen. In winkels ‘struikel’ je over alle soorten en maten viervoeters. Een cognac Cocker in een meubelzaak wilde zelfs niet meer terug de vrieskou in en bleef languit op een kleed liggen, alsof hij er thuishoorde. Zijn oude baasje moest hem met tegenzin stapje voor stapje meetrekken. In de warme luchtsluis in de deuropening bleef de hond roerloos zitten. Er was geen beweging in te krijgen. De man nam de hond in zijn armen. Omstanders leefden mee: kauf Ihm doch eine Jacke, en ach, das arme HundeleinDe hond keek nog zieliger alsof hij hoopte dat het hielp. Met bungelende tassen aan beide armen keerde ik helemaal happy naar huis. De buit: modieuze Bretonse streep in de trant van modekoning Jean Paul Gaultier  (koopje), mijn lievelingsgeurtje ‘CK one’ (het enige waar Skip niet van hoeft te niezen), een Delfts blauwe deken voor Skip (uitverkoopprijsje), en een Killtec outdoorjas (voor de volle mep emj een rib uit mijn lijf) zodat we in alle winterse omstandigheden naar buiten kunnen. Omdat ik eergisteren ook al een paar lange laarzen van Helly Hansen had aangeschaft, is mijn beurs nu akelig leeg.
NB De hele dag zoepar comfortabel gelopen op de nieuwe HH ‘Thora’ laarzen.



www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak