dinsdag 31 mei 2016

STADSE FRATSEN 19



Oscar Hammerstein
Een compilatie van verzamelde stukjes tekst die me intrigeren. Meestal mik ik ze na een korte bewaartijd tot prop gevormd in de prullenbak, soms zitten er juweeltjes tussen.

PS Mijn Amsterdam Sanne Huijsmans tekst Rita Schroën.
Dieren in Amsterdam
De duiven die knus tegen elkaar aan zitten op de tijdborden bij de pontjes. De geur van de manege op de Overtoom. Onze huiskat Frans die met bulldog Lotje van de buren een innige relatie onderhoudt via het glas van ons keukenraam […]

Vpro gids column Rivierenbuurt A.L.SNIJDERS
[..] Ik kende er twee Joden, het waren onze bovenburen, we deelden dezelfde trap. Ze hadden geen kinderen, maar ik kwam vaak bij ze op bezoek. Ik herinner me dat ik dan in de huiskamer een kussen onder een tafeltje legde en speelde dat het een hondenhok was. Ik was een hond, ik liep op vier poten en ik blafte […]

PS54 26 maart 2016 MIJN AMSTERDAM Gerard Spong tekst: Rita Schroën.
Restaurant ‘Het Zwaantje in de Berenstraat. Hier eet ik het liefst hutspot of stamppot met gehakt, worstjes en spekjes. Met mijn partner en met yorkshireterrier Rex, mijn hondje. Die krijgt leftovers.’


Bezoek mijn website, visit my website:


www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak