zaterdag 8 oktober 2016

DE BOK EN HET GEITJE

Skolli links - Pop rechts
Icelandic dog Skolli on the left - NBS Pop on the right

Met de zeer toegewijde baasjes van de knappe Skolli op het voormalig Floriadeterrein bijgekletst tijdens een genoeglijke wandeling. Skolliwollibolli die voorgangers Katur en Skip ook heeft gekend, verwacht koekjes onderweg die hij en Pop ook krijgen. M. merkt op dat als ik even met Skolli knuffel of hem een lekkertje geef, Pop tussenbeide komt door zich heel subtiel tussen Skolli en mij te wringen: mijn vrouwtje, mijn koekjes hint hint. 

Pop daagt de 12-jarige Skolli uit om te spelen. Hij haakt  daar 48 seconden op in en vindt het daarna wel welletjes. Het leeftijdsverschil tussen de bok en het geitje is te groot. Vrouwelijk schoon interesseert Skolli niet meer. Hem paai je met lekkertjes die hij dubbel en dwars verdient: hij blijft braaf tussen zijn baasje en vrouwtje in. Pop onderzoekt in onze nabijheid de gatenkaasgrond waar volgens M. een overvloed aan muizen huizen. Ze heeft bij het zwanenmeer inderdaad meteen prijs. 

Walking with friends and their Icelandic Sheepdog Skolli. Pop invites Skolli to play, he is interested for less than a minute. At his age (12) you're more into food. Of course he and Pop got treats. Pop also caught a mouse by the swan lake.


Terug in de auto verwacht Skolli een afscheidsknuffel en -koekje. 
Back in the car: hugs and goodbye treats.


Skolli is licht verontwaardigd dat de benjamin voorgetrokken wordt - eigen hond eerst en zo kan de achterklep nog open blijven.

Skolli is slightly sore that the benjamin is favored - but this way the tailboard can stay open for a while


De protestblaf. Jaja, Skolli, ik kom eraan en jij krijgt twee koekjes.
Protest bark. Yehyeh Skolli. I'm coming and you get two cookies!


Bezoek mijn website     Visit my website:

www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak
1001 dog tricks and games in SPEELS