woensdag 25 januari 2017

PILLOW TALK - BEDGEHEIMEN


Ons lits-jumeaux heeft drie hoofdkussens: voor W, voor mij, en voor Pop. Haar mandje op matrashoogte gebruikt ze bij oververmoeidheid en als ze niet tegen ons gewoel kan. Pop is volgens een oeroud Vikinggebruik mijn niet verharende gladde kruik en mijn inslapertje - haar regelmatige hartslag werkt beter dan het zandmannetje. 
8.30 uur. In plaats van een rolmops op het kussen, graaf ik koukleum Pop uit vanonder het dekbed. Hoge nood, maar ze wil de ijskoude koelkast niet in. W. laat haar in de tuin waar ze in recordtempo piest en poept. Bij vries- en regenweer is het ritueel om bij binnenkomst op de bank te gaan zitten rillen, zodat W. haar warm (of droog) knuffelt. Deze traditie slaat ze vandaag over. Ze wil terug naar het behaaglijke bed en spurt de trap. Ze had verwacht dat ik nog zou slapen en ze zich tegen me aan kon schurken, maar ik was al op en aangekleed. Omdat ze zo beteuterd keek, mocht ze nog even onder de wol. 


Our twinbed has three pillows: for W, for me and for Pop. She uses her basket which extends the matrass only when it's not freezing, when she is very very tired and she can't stand our tossing and turning. Pop is according to ancient Viking tradition my hot water bottle and my sleeping pill (her regular heartbeat works much better than mister Sandman. 
8.30 am In stead of rolled-up on the cushion she lies comfy under the blankets. No way she wants to go outside in the fridge, but she has to take a leak. W. lets her into our garden. In record time she pees and poops and races inside. Freezing temperature ritual is that a shivery Pop on the bench is cuddled and warmed up by W. This morning she skips that and spouts to our snug bed. She didn't expect me to got up this early. She was so disappointed that I tucked her in.

Bezoek mijn website     Visit my website:

www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak
lots of dog art, poetry and dog games there.