zondag 14 mei 2017

AANRANDING - ASSAULT


reddende engel - guardian angel

We zeiden net tegen elkaar dat Pop er zo mooi doorheen is gefietst. In een terrein waar honden aangelijnd moeten blijven, wordt Pop op de 21ste loopse dag belaagd door twee hitsige honden. De Golden Retriever en de Ierse Setter vinden Pop nog steeds te onweerstaanbaar om haar links te laten liggen. Twee grote jongens hangen over dat nietige ineengekrompen Popje.

Wim tilt Pop op en stopt haar achterlijf in zijn jack. Ik probeer de honden van haar af te houden. De Ierse Setter heeft een halsband om waarmee ik 'm onder controle kan houden. De Golden is bandeloos en bestijgt Wim. Ik roep tegen de wind in naar de twee eigenaressen die geen aanstalten maken om het op een lopen te zetten: 'Onze teef is loops'. 'Laat mijn hond los, ik wil niet dat je hem vasthoudt', roept de Setter-eigenaresse als ze dichterbij zijn. 'Dit is een noodgeval, anders wordt ze verkracht', zucht ik ongeduldiger wordend. 'Mijn hond zal haar niet bespringen', zegt ze, terwijl ik de potentiële dader amper in bedwang kan houden. Als ze ziet hoe haar Setter zijn natuur volgt, pakt ze eindelijk de hond van me over. De Golden zit inmiddels ook aan de lijn. Wim kan thuis eenvoudig van spijkerbroek wisselen, maar kan Pop deze bijna traumatische aanvaring net zo gemakkelijk van zich afschudden?

De middagwandeling maak ik in de wijk. Daar stiefelt een Labradoedel die ALTIJD voor het huis op de stoep blijft liggen doelbewust op Pop af. Ik zwaai naar de man met de elektrische grasmaaier bij de beek. Hij doorziet meteen de situatie en heeft binnen enkele tellen en tegelijkertijd 'sorry zeggend' zijn doedel bij de kladden. Zo kan het ook.

Na de wandeling valt ze als een blok in slaap in mijn zetel
After the walk she falls asleep in my chair

We just said to eachother: Pop's heat didn't cause any male trouble. On the 21th day of her period two horny dogs descend on Pop in an area where dogs are not allowed to walk off leash. The Golden Retriever and Irish Setter find Pop still irresistable. Two big guys with noughty plans hanging over the diminished little one. 

Wim immediatly lifts Pop up and hides her behind under his jacket. I'm trying to hold back the dogs. The setter wears a collar with which I can control him. The golden hasn't any. He mounts Wim. I shout against the wind to the two owners that dilly-dally a field further: 'Our bitch is in heat!' No response. When they get nearer the lady of the setter scolds: 'Let go of my dog'. 'I sigh impatient: 'This is an emergency. He's going to rape her!' She denies that at first. When she sees her dog leg humping, she finally collaborates. At home Wim has to change trousers, can Pop just as easily come over this almost traumatising overwhelming action?

In the afternoon we're walking in our neigherhood along the road. A Labradoodle that ALWAYS stays on his own courtyard, runs determined to Pop. I wave at the lawnmower man by the creek. He immediatly understands the situation and takes action. No harm done.


Bezoek mijn vernieuwde website     Visit my restyled website:

www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak
lots of dog stuff's going on there