woensdag 3 mei 2023

TEAMWORK

half verdekt opgesteld

Je maakt wat mee op een dag. Pop hangt relaxed tegen het tuinhuisje. In de brandgang nadert een driebontje Pops tuin. Ik zie dat door het gedeelte waar we tuingaas hebben. We willen geen katten in de tuin; als ze er 's nachts slechts doorheen zouden lopen à la, maar ze gebruiken de tuin als openbaar toilet, en dat is ronduit smerig. Het driebontje ziet Pop niet. Pop ruikt kat. 

Ik houd mijn wijsvinger tegen mijn lippen en maak het wacht gebaar. Pop veert iets naar voren, blijft. Als het driebontje vlak bij het tuinhuisje is, geef ik Pop het sein: nu. Pop vliegt tegen het gaas en het driebontje vliegt van schrik met gespreide poten en klauwen een halve meter omhoog de lucht in en vlucht. We zijn zeer voldaan, die zal niet meer zo snel terugkomen.

Het was perfect teamwork en leuk dat Pop snapte wat de bedoeling was en er helemaal in meeging. Dit vroeg niet om een koekje, maar een high five.

Je bent van harte welkom op