dinsdag 25 juli 2023

FOREVER YOUNG

zangcollectief

Het is niet zo dat ik een laatsteloodjeslijst (bucket list) heb, maar wat al heel lang op mijn verlanglijstje staat is: zingen. Net voor de coronaperiode begon ik met zangles, waardoor meteen de pauzeknop werd ingedrukt. Na maanden van logopedie om mijn ademhaling op orde te krijgen, mocht ik onlangs een stemtest doen bij de gerenommeerde vocalshop. Ik ben door naar de volgende ronde en op proef bij het Forever Young Collectief. Enthousiast met een grote groep rocknummers uit mijn jeugd zingen. Jay! Het zijn niet alleen repetities, we krijgen ook huiswerk mee. Pop is mijn nietsontziende toehoorder. Ze hoort dat er ruimte voor verbetering is - alle noten parelen nog niet uit mijn keel - maar het stemt hoopvol dat ze in de fauteuil blijft zitten om me aan te horen.