maandag 11 maart 2024

STARTFESTIVAL

 straattheater

Pop had meegekund naar het gratis toegankelijke startfestival, maar ik weet zeker dat ze mijn invitatie had afgeslagen. Dit vanwege de de ontelbare enthousiaste 'circuskinderen' en de suikerspinnenkraam die geen bitterballentent was. Ook het opdringerige knuffelmannetje met koffer had haar niet kunnen bekoren.

chihuahua

Vijf honden zag ik in het totaal. Een bearded mix die het bij de ingang al gezien had. Een Aussie pup die het doodeng vond, waarvan het bazinnetje geen weet had. Een oude poedel waarop een oudere mevrouw zonder pardon trapte en een chihuahua die veilig vanuit de draagzak alles kon beobachten. 

lukasz puczko

Burek de, een beetje oude en viezige, marionet van Lukasz Puczko wilde graag aangehaald worden en de steltenman van totaaltheater bediende zijn web door middel van flexi uitrollijnen.

doolhof tegelen

Als je blik niet speciaal op honden was gericht, was er zoveel origineels te zien en te beleven. Bizarre en actuele act: een minidraaimolen met in plaats van paarden twee etalagepoppen op handen en voeten met zadel op de rug als zitplaats. 

Ik heb me kostelijk geamuseerd met de TukkersConnexion waarvan de Classic Rally Ride die uitmondde in een rollatorrace. Zeer professionele act waar het plezier vanaf spatte. Pop had zich overigens tijdens mijn uitstapje kostelijk geamuseerd op de Groote Heide met het kijken naar al die honden die de lente inspringen.