vrijdag 22 december 2017

APPORTEREN KUN JE LEREN

vanwege het druilerige weer nog geen foto van Pop en Duck.

Apporteerkampioen Skip was niet te evenaren. Hij bracht willekeurig wat voor voorwerp in recordtijd op kleur, naam of grootte. Onze vrouwelijk James Blond doet net of ze niet begrijpt wat ik bedoel als ik haar vraag een voorwerp te brengen. Heel slim, want zo hoeft je niets te doen waar je geen zin in hebt of waar je te lui voor bent. Voor speelgoed haalt Pop sowieso haar neus op. Pluche dierenoren en -staarten waren in haar puppytijd om op te knabbelen, nu ze het molesteerstadium voorbij is, wil ze ze op eigen initiatief inruilen voor een hapje van ons eten. No way Jose!  

Op oefeningen en leerspelletjes die ik voor Pop bedenk, komt weinig respons. zij heeft andere prioriteiten: zittend of rennend bewegingen in de natuur volgen of buiten in de zon soezen en bij gebrek hieraan heerlijk opgerold in een dekentje in haar mand of op de bank liggen. Ik heb het opgegeven om me interessanter voor te doen dan ik ben. Iedere hond heeft het recht om uniek te zijn.

M. weet wat honden wensen (vrij naar de slogan: Bauknecht weet wat vrouwen wensen). Pop ontvangt als verlaat verjaardagscadeau een Flying Duck. En warempel ineens laat Pop zien dat ze verdomde goed weet wat voorbrengen inhoudt. Apporteren kun je daadwerkelijk (aan)leren! De gelande eend wordt na de spectaculaire lancering uit eigen beweging opgehaald en voor ons neergelegd voor een toegift: bis bis bis!


Je bent meer dan welkom op mijn website    

www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak

 You're more than welcome on my website where lots of dog stuff's going on.