donderdag 2 juli 2020

POP JOINING THE CIRCUS

archiefblog

Pop steelt de show met kunstjes. Ze doet ze eigenhandig de hele dag door. Of Pop demonstreert ze om mij af te leiden als ik haar apporteren wil aanleren - no way: als ik dat ga doen ben ik constant de pineut om alles aan te slepen.

Van haar trucjes maak ik handig gebruik door er een cue aan te verbinden. Mocht ze geen aardigheid krijgen in gehoorzaam zijn (haar moeder is Rally-O kampioen), dan is ze klaargestoomd voor het circus.

Salto’s door zich springend tegen de muur af te zetten en bij het dalen een schroef te draaien.

De heuvel gebruikt ze om zijwaarts af te rollen: roll over. Het dal is om kopje te buitelen.

De lage tuintafel wordt gebruikt als agility tafel (en om in de bloempot van de zaailingen te snaaien) of om onderdoor te tijgeren. Hierop oefenen we ook mooi staan of stand voor de show.

Op de bokjes met vier poten balanceren: Poppy pootjes up – heel bruikbaar om haar op te pakken bij het in de auto zetten bijvoorbeeld.

De hoepel maximaal 10 cm boven de grond gaat van: hop.

Braaf, kaarsrecht en zonder blaffen in de tuin op birdwatch: braaf of lief hoor of good girl.

De funtunnel sjeest ze onbeperkt naar eigen inzicht doooor.

Rechtop zitten met een high 10 is een weggevertje: up of op.

Een brede plank met een kussen eronder fungeert als wip: over.

Omdat ze constant voor mijn voeten loopt, hebben we daar weave aan gekoppeld.

Een koekje in de hand voor een spin: linksom of rechtsom draaien.

Het geluidloos op een rennen zetten in de tuin of een sprintje trekken: run Poppy run of rennen. (hurry hurry, faster, faster)

Op het meubilair springen wat we ontmoedigen omdat ze nog zo jong is, doet ze supergraag en als een volleerde kat. We noemen het: jump.

Aan over ons/kussens met dekens erover klauteren refereren we aan als klautermaus.

Over mijn benen op de grond huppelen heet: hop.

Hier komen: Pop come op de manier zoals haar fokster het uitsprak.

Waar we onderweg het meest aan hebben is dat ze links en rechts opvolgt.




Je bent meer dan welkom op mijn website    

www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak

 You're more than welcome on my website where lots of dog stuff's going on.