zaterdag 15 december 2012

MY BONNIE LIES OVER THE OCEAN




My Bonnie is over the ocean, my Bonnie is over the sea ... Zo zong ik het als kind altijd vroeger. Verder verkeerde ik in de veronderstelling dat het slechts uit één couplet bestond; de trieste vertaling van de Engelstalige tekst was mij eveneens onbekend. Ik vond het liedje gewoon spannender dan ‘Bonnie kom je buiten spelen’ omdat het destijds een vreemde taal voor mij was. In de rubriek BEELDIG deze keer de twaalf jaar oude Bonnie. Ze heeft niets met genoemde liedjes van doen. De drie overeenkomsten zijn: haar naam.  ze is dol op de zee en op buiten spelen. Maar vooral houdt ze van haar bazinnetje Anita. Zij stuurde de zonnige (heerlijke zomerse plaatjes om jaloers op te zijn) foto's in vanuit hun strandhuis in Australië. Blijf samen genieten!


www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak