zondag 7 april 2013

TUINKLUS



Eindelijk zitten we in de dubbele cijfers. De wind is afgenomen. De zon schijnt volop en het humeur van iedereen zit meteen in de lift. Behalve de vuilnisman die ziet de bui al hangen. Hij mag morgenvroeg overvolle GFT containers ophalen. Noorse Buhund Skip is ook een tuinliefhebber. Uren kan hij buiten vertoeven: een dichte tuindeur vormt geen probleem. Natuurlijk vindt hij het gezellig als ik erbij ben. Het allerleukst is wanneer ik in de tuin zwoeg, want hij mag graag toekijken hoe ik me uitsloof. Deze keer kan ik best wat hulp gebruiken. De uitgestoken bamboewortels moeten van de kluit worden ontdaan voordat ik ze in de Kliko dump. Skip scheurt, trekt en schudt ze pol voor pol wild uit. Zeker weten dat de vuilnisophaler ons erkentelijk is.

www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak