dinsdag 3 september 2013

RECONSTRUCTIE


We zijn de huissleutels 'kwijt'. Het hele huis afgezocht, maar nergens te vinden. Zelfs een reconstructie van de voorafgaande dag baat niet. Huisgenoot W. gaat nieuwe sloten aanschaffen. Een duur grapje, maar tegenwoordig kun je geen risico nemen. Ik wil in de tussentijd douchen en vraag Skip om de tuin te bewaken, de voor- en achterdeur zijn beveiligd met extra anti-diefstalmateriaal.

Het blijft stil. Veel te stil. Geen enkele blaf of kefje ter afschrikking voor eventuele voorbijgangers of kwaadwillenden. Ik ga poolshoogte nemen en vind Skip in een plantenperk in de tuin. Trots toont de waakhond me een vers gedolven kuil waar tot voor een half uur geleden een complete muizenfamilie huisde. Dat er slechts één slachtoffer valt te betreuren, weet ik als hij met zijn tong langs zijn bek likt en zijn pluche muis als zoenoffer in de kuil legt. Ik haal de bats uit de schuur: de planten mag ík terug poten.



www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak