zondag 16 maart 2014

FACTCHECKERS

Mijn liefies

Ik val midden in het programma Factcheckers. Een programma met één kandidaat (een BN’er) die tegen publiek speelt. De bedoeling is om uitkomsten van kul onderzoekjes te bevestigen of te ontkennen middels een groen of een rood vaantje. Diegene met de meeste juiste antwoorden heeft gewonnen. Het publiek wint nooit iets, de gast krijgt altijd een pluche knuffel …
Het is allemaal weinig verheffend. De heren Joep van Deutekom en Rob Urgert geef ik kortstondig het voordeel van de twijfel omdat ze mijn sympathie hebben. Net als ik verder wil zappen, komt de stelling: Heeft een hond een positieve of negatieve invloed op mensen?
In plaats van weer een onzinnige enquête hadden ze willekeurig welk hondenbaasje kunnen vragen met hetzelfde resultaat: natuurlijk zijn mensen (of je nu single bent of een stel) gelukkiger met een hond. Zeg nou zelf: wat is er leuker dan een hondenvriendje? Een hond biedt zelfs de garantie voor een meer bestendige relatie, was een nevenbevinding. Ook dat kunnen we uit eigen ervaring beamen.

www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak