donderdag 27 november 2014

STADSE FRATSEN VIII

Ernst en Nina


Ik verzamel stukjes tekst en plaatjes omdat ze laten zien dat honden er in onze samenleving onvoorwaardelijk bij horen. Voordat ze na een korte bewaartijd tot prop gevormd in de prullenbak belanden. Een compilatie.

PS 11 oktober 2014
Pippe, de teckel van Myon Veenendaal (modeondernemer), krijgt op zaterdagochtend een training ‘aan de lijn lopen’ in het Vliegenbos. Veenendaal doet Pippe dan aan de lijn en hij moet volgen. Niet andersom. Als hij een kwartiertje goed presteert, mag hij nog even rennen.

PS 11 oktober 2014 interview met de gescheiden schrijver Atte Jongstra die zijn leven weer redelijk op poten heeft.
... Jongstra, die inmiddels een prachtige nieuwbouwwoning in Osdorp bewoont, war zijn nieuwe vriendin en twee hondjes vaak komen logeren, slaat binnenkort terug met Worst.

PS 13 september 2014 Mediator Ernst Sonneveldt over het KNSM-eiland in Oost.
... Eigenlijk ga ik nauwelijks van het eiland af, alleen voor mijn werk.Er gebeuren hier genoeg leuke dingen. Zoals elk jaar de hondenborrel, dit weekend op de kop van Java-eiland. Iedereen neemt wijn en glazen mee, we barbecueën en de honden rennen rond ...

VM 11 oktober 2014 Thomas van Luyn over hekjes en bumpers
... Daarna heeft het hekje uren de tijd zich te verkneukelen op het moment dat ik weg wil rijden. En ja hoor: wil ik uitparkeren, dan houdt mijn bumper vast met de verbetenheid waarmee een hond zijn rubberen bot vasthoudt.