maandag 20 juli 2015

GEBAKKEN LUCHT


Grassigheid en krekelende cicaden in het groenrijk. De opgepoetste gele gloed dooft van lieverlee. Een Mechelse schuine streep Schotse Herder verhuist met een Yorki eensgezind een konijn van het open veld naar het urnenbos. Skip slaat meteen op hol. Het tweetje staat niet te trappelen dat een outsider meehelpt. ‘Dat moet jij toch begrijpen, Skip. Jullie staan bij de rebellenbende ook geen buitenstaanders toe’, kaart ik aan. Skip is gelijk ontnuchterd wanneer het besef indaalt. Touché.

Een koekje als pleister op de wonde dan? Ik toon hem mijn lege handpalmen: ‘Uitverkocht.’ Skip fingeert een hurkje in de greppel. Ik gis gebakken lucht. Uitbundig rent hij naar me toe. ‘Goed gepoept’ speel ik het spelletje en spendeer het reserve poepkoekje (een markiesje).