maandag 27 juli 2015

STADSE FRATSEN XVII


Verzamelde stukjes tekst en plaatjes om te laten zien dat honden er in onze samenleving onvoorwaardelijk bij horen. Deze editie uit PS 16 mei 2015.

Roos Schlikker
Ik geef toe dat ik even onzekervrouwig zuchtte, toen ik deze meivakantie mijn bleke lijf in een bikini verpakte, maar al rondhupsend bij het Turkse zwembad was ik mijn genen snel kwijt. De zon verwarmde de stenen vloer, mijn zoons schudden hun haren als doldrieste labradorpups en ik mocht eindeloos rolmopsjes in badhanddoeken van ze maken. [ … ]

Interview JAN PATERNOTTE tekst: Marcel Wiegman
[ … ] Hoe heeft u uw vrouw zover weten te krijgen dat zij haar raadszetel in Leiden opgaf en nu in Amsterdam woont?
“Ik heb een hond moeten nemen.” [ … ]

Terrassentest door dhr. en Mevr. Hamersma
Boerderij Langerlust Provincialeweg 24 Amsterdam
Een mogelijkheid om je paard te parkeren (maximaal één uur). Brokjes voor de hond. Bear chairs op het terras. Prachtige plek voor mens en dier. [ … ]

Van Rijn Kitchen & Bar Rembrandtplein 17 Amsterdam
Goed en attent personeel. Ad rem ook. Er komt een serveerster met een bakje water voor een hond van een van de gasten voorbij. ‘Wilt u soms ook wat drinken?’ informeert zij en passant. Graag. [ … ]