dinsdag 25 augustus 2015

SERVICEBEURT


De wijk is uitgestorven. Het lijkt wel of iedereen het Zomerparkfeest bezoekt. Skip zont in het gras. Ik smelt als ik mijn jochie, heel even onwetend dat ik hem bespied, zie liggen. Hij draait zijn koppie om. Ik doe hem een voorstel: ‘Zal ik je borstelen?’ Skip zegt geen nee. Vooraf krijgt Skip een massage, als ik die erna zou doen, raken de haren weer in de war. Vooral de strijkbeurt van de wangen en oren kan Skip bekoren. Hij kronkelt van genot. Langdurig komen rug, nek, poten, broek, buik en bef aan bod met de fijne en grove kam, de zachte en rubberen borstel. Zijwaarts gelegen kruipt en krabbelt Skip met zijn poten en rekt hij meermaals zijn rug. Nadat de grondige servicebeurt klaar is, is hij lekker loom en zijn we ongemerkt drie meter opgeschoven.