maandag 24 augustus 2015

STADSE FRATSEN XVIII


fotografie: Ester Grass Vergara
Knipsels om te laten zien dat honden er onvoorwaardelijk bij horen in onze samenleving.

PS70 13 juni 2105 MIJN IJBURG tekst Anne-Rose Bantzinger
Candy Dulfer […] Dit kan veel beter. “Meer hondenuitlaatplekken met drollenzakjes. In IJburg zijn acht miljoen honden en in het Diemerpark is één uitlaatplek van zes vierkante meter. Van mijn IJslandse Hond Didi ruim ik de poep altijd op. Soms ook van andere honden. Ja, dat mag ik de krant. Daar wil ik een medaille voor hebben. Een lintje.” 

PS62 23 mei 2015 MIJN AMSTERDAM tekst Anne-Rose Bantzinger
Edsilia Rombley […] Dit kan veel beter. “Ik word agressief van hondenpoep, vooral op lekken waar kinderen spelen. Ik hoop altijd dat ik ze zie: de baasjes, terwijl hun hond bezig is. Je traint je hond toch om bij een boom te poepen! In plaats van op een veldje, in het park of op de stoep.”

PS54 20 juni 2015 MIJN AMSTERDAM Tekst Anne-Rose Bantzinger
Mariska Wildschut-Doesburg journalist en kunsthistorica […] Mooiste park. “Het sarphatipark met de waterpartijen en het uitkijkpunt op de brug. Fijn dat het park is gesplitst voor hondenbezitters en hondenvrezers, zoals ik.

PS30 13 juni 2015 NIEMANDSLAND Tekst Marc Kruyswijk
[…] Eenzelfde weemoedig gevoel roept het aangeplempte nieuwe land ten noorden van IJburg dezer dagen op. Op Centrumeiland domineren het zand en de win. Hier heb je de stad in je rug en de natuur aan je voeten. Wandelaars, slenteraars en vrouwen met honden en praktische schoenen weten deze zandplaat te vinden.

PS23 13 juni 2015 interview Kim Feenstra tekst Gijs Groenteman
[…] Zodra we het over haar hond Micki hebben gehad, vertrekt ze om haar te halen. Even later is ze terug. Aan de lijn heeft ze een gigantische Siberische hond met een goedmoedige uitstraling en een fotogeniek hoofd. “Alle fotografen zijn dol op haar,”zegt Kim, en ze laat op haar iPhone een foto zien van een recente shoot waar zij in futuristisch pak gekleed met Micki aan de lijn.