dinsdag 19 december 2017

MUSEUMSTUK



Pop is nog nooit 's avonds alleen thuis geweest. Met de donkere dagen rond de feestdagen laat ik haar liever niet alleen in het donker. Door berichten over extra inbraken, voorbarig geknal, een alsmaar klepperende brievenbus vanwege kerstpost zou ik allerminst ontspannen naar de finale van de fotowedstrijd gaan. Pop mag naar Sarahvriendin Saartje. De prijsuitreiking was dankzij Henk Heijligers een heerlijke conference, en met de zesde prijs (uit 900 inzendingen) waren we dik tevreden. Bijna zelf een museumstuk hangt mijn foto, net als de andere 11 winnaars, nu tot Carnaval 2018 in het Limburgs Museum

Pop ging voor het eerst naar oppasadres J. en T. T. is verrukt van Pop en zegt elke keer tegen haar: 'Als ze je niet willen of niet superlief voor je zijn, dan kom je maar bij ons wonen'. Na een borrel met de overige prijswinnaars/genodigden/aanwezigen willen we Pop ophalen. T. opent de deur op minder dan een voetopening en doet alsof we onbekenden zijn: 'Wij kopen niet aan de deur'. Ik klop op de weer gesloten deur: 'We komen ons hondje halen.' T.: 'Hier woont maar een hondje en dat is onze Saartje en die willen we voor geen goud kwijt. Saartje en Pop hangen intussen gezellig tegen elkaar aan half op de bank half op de vensterbank achter het hoge raam. T. houdt pesterig de deur op een kier. Met mijn vlakke hand duw ik ongeduldig de deur verder open: 'Erg grappig T., maar ik wil nu mijn Popje!' Op voorwaarde dat we ook hier nog even gezellig nakletsen, mogen we binnen.

Je bent meer dan welkom op mijn website    

www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak

 You're more than welcome on my website where lots of dog stuff's going on.