maandag 15 januari 2018

EEN WILLEKEURIGE WANDELING

Opschieten!

Pop trekt me naar de hei waar ze haar bescheiden hoopje wil deponeren. Een jonge Aus wacht haar op bij de toegangspoort. Er wordt gerend en gespeeld. Dan kan het drolletje eindelijk het lichaam verlaten. Een mol steekt zijn kopje boven de grond. Tjap. Pop rolt het leven eruit. De wandeling kan nu al niet meer stuk.



Engelse Setter Mick waait geregeld aan voor kusjes, om informatie uit te wisselen en samen een eindje op te trekken. Er zijn nogal wat wandelaars uit hun huizen gelokt door de herfstzon: een yorkie, Blue de Border Collie met zijn joggende vrouwtje (die ik al jaren abusievelijk Lou noem), een niet jagende, maar wel snackende Beagle, een Grote Zwitserse Sennenhond, een Scheltie die meer aan een Collie appelleert, en Dotje een voormalig zwerfhondje. Stuk voor stuk vinden ze Pop leuk. Dotje wil ook graag spelen, maar het overgewicht zit haar danig in de weg. Als we de eigenaar erop attenderen, zegt hij: 'Mijn vrouw heeft als hobby taarten bakken en Dotje profiteert daar dagelijks van mee.' Wij: 'Vindt u een hond zo overvoeren geen dierenmishandelingen? 'Vraag dat maar aan mijn vrouw, naar mij luistert ze niet', lacht de man verontschuldigend.


Je bent meer dan welkom op mijn website    

www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak

 You're more than welcome on my website where lots of dog stuff's going on.