zondag 18 maart 2012

LOZEN


Op de dijk wordt Skip ‘opgejaagd’ door een adolescente Heidewachtel. Skip probeert hem te lozen door richting mij te rennen. Hij mist me net achter de katjeswilg die al volop bloeit en neemt aan dat ik al doorgelopen ben. De Heidewachtel ziet Skips wanhopige actie als een welkom spelletje en zet de achtervolging. Uiteindelijk zijn ze slechts twee kleine stipjes aan de horizon. Daar komt Skip pas tot de conclusie dat ik nog nooit zover had kunnen zijn, draait zich om en snelt het hele eind terug naar waar hij mij voor het laatst gezien had, de Heidewachtel in zijn kielzog. Helemaal bekaf ‘verschuilt’ hij zich achter mijn benen. Op hetzelfde moment fluit de baas van de Heidewachtel die direct richting zijn baas vertrekt. Skip grijst: zo die heeft hij handig geloosd!
www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak
mydogskipdoesthetrick.blogspot.com- playful dog entertrainment