vrijdag 11 mei 2012

PLEISTERPLAATS


Skip dwaalt wat rond in een bosvak. Ik been door, hij blijft achter. Hij is zo druk bezig dat hij geen tijd heeft om op te kijken waar ik blijf. Ik besluit mezelf schuil te houden. Ik ben benieuwd wat hij zal doen. Na een tijdje kijkt hij op: waar is mijn baas? Zal hij me gaan zoeken, blijven dralen of naar het poortje gaan? - als we elkaar kwijt zijn geraakt is het laatst gepasseerde of het eerstvolgende poortje, onze pleisterplaats waar hij lekkers ontvangt. Vooralsnog heeft hij geen haast. Zo nu en dan steken zijn zwaaistaart en Batman oren net boven het maaiveld uit. Dan pikt hij mijn kriskras gelopen spoor op. Met hoge snelheid spoedt hij zich mijn richting uit. Ik bevind mij opzettelijk iets uit de buurt van het poortje. Vlak voor het poortje zwenkt hij uit naar de schuttersput waar ik verstopt zit. Gevonden!
www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak
mydogskipdoesthetrick.blogspot.com- playful dog entertrainment