zaterdag 12 mei 2012

SPIEGEL

Verdwaalde druppels rollen van de sparrentakken. De hevige hoosbui van vannacht zorgt voor een groeispurt onder het groen. De vogels kwinkeleren. Door het massaal neergedaalde stuifmeel zien waterplassen eruit als limoenkleurige psychedelische kunstwerken. Wegens de hoge luchtvochtigheid sjokt de hond achter me aan. Dan… heftig gesnuffel op de grond. Aan de overkant van de bosweg zie ik nog net de spiegel van een ree tussen het gebladerte verdwijnen. De hond wordt helemaal wild. Ik reageer direct en roep: ‘Kijk! Hier!’ Tegelijkertijd keil ik een ‘borrelnootje’ dat ik voor deze afleidingsmanoeuvre, het ultieme ‘go hunt’, altijd paraat heb. Onvoorstelbaar, de smakelijke en vaak herhaalde oefening werpt zijn vruchten af: voor het eerst ben ik leuker dan een ree!


www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak
mydogskipdoesthetrick.blogspot.com- playful dog entertrainment