maandag 9 juli 2012

NB

Op www.zazzle.nl vond ik een T-shirt met de vermakelijke tekst: My Norwegian Buhund is extremely obedient. Let wel: obedient is doorgestreept en vervangen door naughty. In mooi Nederlands vertaald: mijn Noorse Buhund is uiterst ondeugend - gehoorzaam is immers doorgestreept. Om te benadrukken dat de avontuurlijke Buhund een natuurhond én fervent graafmachientje is, zijn er wat modderige pootafdrukken bij afgebeeld. Ik herken wel een kern van waarheid in de komisch bedoelde zin. Ook mijn Buhund voelt zich het meest thuis in de vrije natuur waar hij zeer zelfstandig opereert. Een afwezige blik van mijn kant en zoef hij is op avontuur. Ik had het vooraf kunnen weten: de initialen NB staan zowel voor Noorse Buhund als voor de afkorting nota bene, wat zoiets betekent als: let wel, wees op je hoede en houd rekening met.

www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak
mydogskipdoesthetrick.blogspot.com- playful dog entertrainment