maandag 13 oktober 2014

STADSE FRATSEN deel 6

Famke Janssen met haar hond Licorice op een bakfiets van
de Fietsfabriek. Fotograaf onbekend.

Ik verzamel stukjes tekst en plaatjes die me intrigeren. Meestal mik ik ze na een korte bewaartijd tot prop gevormd in de prullenbak. Heel zelden zit er een juweeltje tussen, soms valt een bepaalde samenhang op. Een compilatie.

Michiel Romeyn heeft een hond: Noef
Alles wordt ook zo massaal. Een goeie graadmeter is het aanbod op televisie: ons land ontwikkelt een voorkeur voor alles wat ordinair is.
… Ik stem vol overtuiging partij voor de dieren. Mensen mogen elkaar de hersens inslaan, maar van beesten moeten ze afblijven.

‘Eerlijk helder Henk’ Bleker
Ik ben net een Golden Retriever, ik spring in het water en als ik eruit kom, schud ik mijn vacht uit en loop verder.

PS 16 augustus 2014
Interview Koen de Regt verslaggever RTL Nieuws
Relaxen in de buitenlucht. Wandelen met onze teckel Willem De hele stad door. Amsterdam is stiekem niet zo groot …
Mooiste stadstrand. Het hondenparadijs bij de Gaasperplas. Honden mogen er vrij loslopen en kunnen er zwemmen. Baasjes kunnen er ook lekker liggen, overigens.
Mooiste park. Ons buurtparkje Frankendael aan de Middenweg. Willem kan er achter een bal aan jagen

Hanna Bervoets 23 augustus 2014 Volkskrant magazine
… Door alles te fotograferen ondermijnen we dus onze eigen missie. Als een hond die is verstrikt in zijn eigen riem en bij pogingen om los te komen, de riem strakker om het middel trekt.

Stanja van Mierlo spil van strand Blijburg op IJburg
Ik word blij van loslopende honden en loslopende kinderen. Ik wilde, aan zoet water in de stad, een buitenplaats creëren, waar Amsterdammers zichzelf konden uitlaten.

Tania Kross in interview
… hond Wolf sloopt onder tafel een nieuwe klos garen …