dinsdag 12 juli 2016

STADSE FRATSEN deel 21



Yvette van Boven met Marie. Fotograaf onbekend.

Knipsels met als thema 'honden horen erbij'.

MIJN AMSTERDAM ps 13 FEBRUARI 2016
Yvette van Boven met haar hondje Marie tekst: Rita Schroen.
Dagelijkse boodschappen
[...] Ik kom niet veel in de supermarkt; ik vind zo'n ommetje met de hond naar de markt een fijn dagelijks dingetje. [...]
Beste plek om te wandelen
[...] Noord. Ik ga daar graag wandelen met mijn hond. Het is nooit saai, langs het water, door de weilanden in de lente met de prachtige bermen langs de sloot. Dat is ook Amsterdam, he: platteland op vijf minuten rijden. [..]


RECHERCHEURS PS 12 MAART 2016
politievrouwen bij de Dienst Regionale Recherche.
[...] Het verbaast Michelle soms dat mensen meteen zo aan haar lippen hangen als ze toch iets over haar werk loslaat. Ze spreidt haar armen en lacht: Je ziet ik ben een heel normale vrouw. Ik woon samen, sport graag en wandel buiten met mijn hond. [...]


Volkskrantmagazine 24 oktober 2015 Eva Hoeke 1-0 voor de junk
[...] In de buurtwinkel liep ik Siggy tegen het lijf, niet alleen een Bekende Betondorper omdat hij eruitzag als een indiaan, maar ook omdat hij zijn honden Wijffie en Lieffie en zijn halve huisraad in een fietskar achter zich aan trok, al dan niet met een mondkap op.
(Siggy frotte met een groezelige vinger met gele nicotinevlek en diep-zwarte nagelrand tussen de vingertjes van Eva's baby die spontaan begon te lachen.)
[...] 'Ik heb het ook met honden', zei Siggy toen hij de verbazing op mijn gezicht zag. 'De grootste pitbulls beginnen me spontaan te wassen als ze mij zien. Mijn harmonie is gewoon in balans.' [...]

Volkskrantmagazine 24 december 2015 Interview met Halina Reyn.
[...] Ik luister altijd naar hem (Ivo van Hove). Als een hond. Bij hem  word ik rustig [...]

Bezoek mijn website     Visit my website:

www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak