dinsdag 25 juni 2024

PARKZICHT

 

29, 29, 29, 31, 27. Hittegolfgetallen. We volgen de schaduwroute in eigen omgeving. Met zicht op het park negeert Pop het vaste trainingskonijn volledig, dan hoeft ze er ook niets mee. Het konijn snapt haar (non)beweegredenen dat er vanwege de warmte geen actie komt en blijft zitten waar het zit. We kuieren naar de burcht waarvan we weten dat het konijn er woont. Niemand thuis natuurlijk. Dat bleek juist de bedoeling van Pop. Als het konijn thuis is, wacht ze geduldig tot er open wordt gedaan. Bij afwezigheid schuifelt ze de 'oprijlaan' op waar het hoge gras en de donkere grond haar beschermen tegen de felle zon. Daar hijgt ze lange tijd uit tot ik het konijn achter me op het gras zie zitten: het konijn wil naar huis, koel onder de grond. Ik zeg dat tegen Pop. Pop staat op, loopt achteruit en draait zich om naar het konijn. Zelfs voor zuchten is het te warm. Ik ontwar de lange lijn en voordat we weg zijn, hupt het konijn langs Pop haar oprijlaan op.

konijn

Deze foto maakte ik in een ander park en is heel toepasselijk bij bovenstaand verslag.