donderdag 19 april 2012

DAGVAARDIGING


Skip is dol op ‘kluitjes rollen’. Het is eigenlijk een luie variant op met een balletje gooien. Je rent achter het kluitje (of graspolletje) aan, probeert het quasi te pakken te krijgen en bent meteen weer startklaar voor een volgende gooi. Apporteren maakt geen deel uit van deze activiteit. In de tuin schoffel ik regelmatig grof zodat er de volgende dag harde stukjes grond ‘kluitjes’ liggen die ik kan gebruiken om te gooien of rollen. Schoffelen om enkel het onkruid te wieden, accepteert Skip niet meer. De oogst van gisteren voor vandaag was verregend. Eerst moest er weer een nieuwe voorraad worden aangelegd. Helaas vandaag geen kluitjes rollen, deel ik een teleurgestelde Skip mee. Hij meent dat ik de kluit aan het belazeren ben en blijft buiten in de tuin. Ik ga naar binnen en laat de deur op een kier. Een kwartiertje later wordt ik door Skip gedagvaard. Uit zijn half geopende bek valt een kluit.


www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak
mydogskipdoesthetrick.blogspot.com- playful dog entertrainment