vrijdag 6 april 2012

SKIP AND THE CITY


My dog Skip is een vrijbuiter en absoluut geen stadse hond - te druk, teveel herrie en verplicht aan de lijn. Vertrek ik via de achterdeur naar buiten om bijvoorbeeld brieven op de post te doen of te shoppen in het centrum, dan maakt hij zich onzichtbaar in zijn mand, benauwd dat hij mee moet. Verlaat ik het huis via de voordeur, dan hoef ik niet te vragen of hij meegaat: Joepie, we gaan met de auto naar het hondenbos of struinen langs de uiterwaarden. Gisteren zou ik in Düsseldorf gaan winkelen. Gewoonlijk weet de hond dat, als ik opgetut ben, dit geen gezamenlijk uitstapje in de ruige natuur wordt. Ondanks dat ik hem waarschuwde, wilde hij mee. Onderweg besloten we om dan maar naar Mönchen Gladbach te gaan, iets rustiger en net voor de winkelstraat ligt een immens park. Het park vond hij dan nog wel oké. Aan zijn platte oren en veelvuldig gapen merkte ik dat hij de promenade inclusief winkelend publiek maar niks vond. Het werd een verkort tripje, en toch belandde ik met tassenvol thuis.

www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak
mydogskipdoesthetrick.blogspot.com- playful dog entertrainment