donderdag 3 september 2015

STERREN OP HET DOEK

Ria Bremer en Hanneke Groenteman


In het programma Sterren op het Doek van omroep Max was vanavond Ria Bremer de ster, die tijdens het interview met misschien wel mijn meest favoriete interviewster, geschilderd werd. Ria (Stuif-es-in en Vinger aan de Pols) Bremer is sinds vijf jaar ambassadeur voor ActieZwerfhonden. Zij stelt de opbrengst van de twee schilderijen geheel ter beschikking aan het sterilisatieproject onder de zwerfhonden van Ayvalik. Gedurende een week kun je bieden tijdens de veiling www.wiebiedtermeer.nl Dus drijf die prijs flink op, hondenliefhebbers!

Ria: 'Sinds vijf jaar probeer ik als ambassadeur iets te doen voor deze club fantastische vrijwilligers. Ik voel me vaak heel machteloos. Er is zoveel … Natuurlijk zijn er zoveel mensen die een steuntje of meer nodig hebben. Maar naast die mensenwereld is de wereld van de dieren ook zo belangrijk. Respect voor de mens begint eigenlijk bij respect voor dat andere levende wezen, voor het dier. De manier waarop ActieZwerfhonden het probleem van de zwerfhonden aanpakt spreekt mij aan. Het is geweldig hoe mensen honden redden en ze een nieuw veilig plekje bezorgen maar de kern van het probleem los je daar niet mee op en met de sterilisatieprogramma’ s doe je daar wel iets aan. En daar maakt ActieZwerfhonden zich sterk voor.'