woensdag 23 april 2014

OBSTRUCTIE


Skip en ik zijn verbonden door de lijn. Obstructie door Skip. Hij maakt het opzettelijk moeilijk, zeg maar onmogelijk voor mij om hem te volgen. Als hij niet los mag, dan zal ik dat weten ook. Het komt je vast bekend voor. Eigenaar en hond lopen samen buiten. Een lantaarnpaal/boom/paaltje/ struik vul zelf in, waar de hond omheen of tussendoor gaat. De hond loopt aan de linkerkant langs de paal. De eigenaar rechts. Op een gegeven moment komt de hond aan het einde van zijn lijn. De eigenaar kan óf zelf voor links om de paal heen lopen kiezen, of zijn hond terugtrekken en hem naast zich manoeuvreren. Leuker is het om af te wachten (of vragen) totdat de hond begrijpt dat hij zo niet verder kan en terug naar jou komt. Ik vertel Skip dat ik te groot ben om door de wilgen te manoeuvreren. Hij snapt het en volgt de exacte stapjes terug naar mij. Ik vond het knap.

www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak