dinsdag 1 april 2014

VENLOOP 2014


Vanwege het jaarlijks terugkerende (hard)loopevenement is onze wijk hermetisch afgesloten. Dat betekent: geen autoritje naar Skips favoriete bos. Ik besluit ’s middags een plas- en poeprondje te maken in het naburig parkje, dan kunnen we vroeg in de avond alsnog naar het bos. Skip slaat het parkje over en trekt me naar de Maasoever; ik had niet anders verwacht. Eenmaal daar start hij meteen met het omploegen van een ‘oude’ molshoop. Het is mooi weer, er is veel volk op de been, dus ik amuseer me al wachtende. Als hij klaar is, wil hij meer, verder. Oké Skip, als je belooft om een beetje door te lopen, dan doen we dat. Na honderd meter duikt Skip opnieuw in een molshoop. Met een slappe doorzakhouding en een gezicht dat ‘oh, nee hè, verraadt, geef ik aan dat ik daar, zoals gezegd, geen zin in heb. Skip reageert onmiddellijk gepikeerd: ik loop al door, hoor. Dat had ik nog nooit meegemaakt! 'Nou, nou', reageer ik giechelig, 'zo had ik het niet bedoeld, hoor. Maar wel fijn dat we verder kunnen, jongen.'

www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak