woensdag 16 april 2014

VLIEGLES

Skip voor het reservaat, moeders achter het ijzeren gordijn.

Mij was het niet opgevallen. Skip wel. Een nestje in de aristolochia (Duitse holpijp). Moeders scheert af en aan met wurmen. Tijdens het schoffelen in eigen tuin stoot ik op enkele vette, die ik spontaan doneer aan de opengesperde bekjes van de twee mereljongen. Ze hebben al blauwige veren op de vleugeltjes. Skip verblijft nu doelbewust vaker in de tuin. Ik dacht eerst omdat hij het pas ingezaaide gras wil behoeden voor vogels die een graantje willen meepikken. Skip wacht met engelengeduld de dag af dat de twee jongen vliegles krijgen. Gewoonlijk heeft veerwild niet zijn interesse, maar bij amateuristisch gefladder net boven de grond maak je wèl een kans. Nauwziend loer ik of de moedermerel al de instructeur uithangt. Want op die dag, blijft Skip binnen.

www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak