maandag 11 juni 2012

SPELLETJE


Vanmiddag ziet het Witte Herderinnetje alles als een spelletje. Haar hondse huisgenoten zijn een dagje uit. Ze verveelt zich. Daarom daagt ze Skip uit, die eigenlijk nog moe is van de uitputtende ochtendwandeling. Ze provoceert net zolang dat hij toegeeft: ze duwt hem met de schouder aan, loopt hem overhoop. Natuurlijk laat hij weer letterlijk over zich heen laat lopen, het hoort er allemaal bij. Als de honden uitgespeeld zijn, wil ik Payka’s super witte tanden op de foto zetten. Daar heeft ze zo haar bedenkingen bij. Telkens als ik mijn fototoestel pak, rent ze uit beeld. Haar baas wil me te hulp schieten. Ook hem daagt ze uit door steeds door de poten te zakken en achteruit te springen. Ze is met geen mogelijkheid het zwembad in te krijgen, maar duikt wel van gekkigheid de vijver in. Met een met kroos bedekte snuit en een zwart lijf van de bagger, rent ze de woonkamer in. Je bent jong en je wilt wat! Ze weet nu dat de tuinslang wacht. Zij en Skip maken zich uit de voeten, hoewel hij niets te vrezen heeft. Payka rent nog een paar rondjes, aarzelt en meldt zich dan vrijwillig bij de baas. Onder het afspuiten wordt ze rustig. Nu ze weer hagelwit en afgekoeld is, wil ze wel met hem op de foto. Met een shot kiek ik haar prachtige bijtertjes.

www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak
mydogskipdoesthetrick.blogspot.com- playful dog entertrainment