zondag 13 maart 2022

HONDENSCHOOL


Meneer Douben is een senior die er veel jonger uitziet dan hij in werkelijkheid is. De achternaam heb ik hem gegeven omdat hij de tweelingbroer van een lieve zorgmevrouw zonder familie zou kunnen zijn: identiek qua gezicht, postuur en stem. Met zijn blije boomertje wandelt meneer Douben meermaals per dag door onze wijk. Meneer is altijd opgewekt en vooral erg grappig. Bij de kiss & ride-strook voor de basisschool neemt het boomertje op zijn achterste ruim de tijd om de wereld om zich heen in zich op te nemen. Waarom niet, baas en hond hebben alle tijd van de wereld. Als het hondje mij ziet, holt hij me over het speelveld tegemoet. Moi ondertussen kroelend in de krulletjesvacht, lachend tegen meneer: 'Ik dacht dat uw hondje jonger was, maar hij zit al op school zie ik.' Meneer Douben grinnikend: 'Sterker nog, hij is al twee keer blijven zitten!'