dinsdag 4 juni 2013

ONTHAASTEN


Zoveel te doen en de dag ging op aan geprul. Tegen het einde van de middag stappen de hond en ik in de auto die ons naar de rivier voert. Skip pioniert in de beschoeiing waar knoestige wilgen voorover leunen. Ik sta een beetje te lummelen: geen smartphone om de posts op mijn eergisteren aangemaakte account op Facebook te lezen. Eenieder zou zich schuldig voelen. Vandaag gun ikke mezelf vrijaf: ik doe, hoef en moet geen jota. Zeg nou zelf: rondom in de natuur is het puur genieten. De wind die pluimige wolkjes zuidwaarts spookt. Zonnestralen die als een zoeklicht over het strand, over de geschoren akkers glijden, plaatsen me in het donker, licht, donker, licht. John Lennon zei het al: life is what happens to while you’re busy making other plans. Wie is er niet mijmerend langs de waterkant tot inzicht gekomen.

www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak