woensdag 17 oktober 2012

TERUG NAAR DE KUST



Zijn mandje stond voorheen aan zee. Noorse Buhund Skip werd als bijkans tweejarige hond door ons geadopteerd. Intussen is het alweer 7 jaar geleden dat wij hem liefdevol in de armen sloten. Dat het adoptie-etiket aan hem is blijven kleven, was ons vreemd.
Het kwam zo. Ik was met wat huisvlijt bezig (sporadisch transformeer ik kortstondig tot crea Bea): van fleurige lapjes meubelstof stikte ik een kussen voor hem. Tijdens het opmeten, vlijde Skip zich erop neer. Het is een compliment dat hij het in gebruik wil nemen. W. maande hem om ‘eraf’ te komen, het kussen was nog niet helemaal klaar. Skip veronderstelde dat er ‘af’ bedoeld en bleef liggen, dat betekent ‘af’ immers. W. probeerde het met ‘terug’, waarop Skip het op een lopen zette en met een sip snuitje bij de voordeur ging staan; een denkbeeldig gepakt koffertje naast hem. Wat verkeerde terminologie teweeg kan brengen! We schoten in de lach: wat een toneelspeler. Doch stiekem bloedde mijn moederhart.
Nadat het kussen af was, hebben we er samen op geknuffeld. Ik vertrouwde hem voor de zekerheid toe dat hij vanaf het eerste ogenblik mijn bloedeigen hondje is en dat hij best weet dat hij voorgoed bij ons hoort. Hoogstens gaan we voor een dagje terug naar de kust om heerlijk uit te waaien aan zee.


www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak
mydogskipdoesthetrick.blogspot.com- playful dog entertrainment