vrijdag 24 januari 2014

HUMOR OM TE LACHEN


Ik zat nog laat gebocheld achter mijn pc. Zoals zo vaak lag Skip op zijn kussen naast mijn voeten onder het bureau. Het achterste puntje van zijn staart krulde gezellig om de stoelpoot. Toen ik de stoel naar achteren schoof, zwiepte de staart als vanzelfsprekend terug in de krul. Sluimerende Skip begint acuut te hyperventileren. Mijn objectieve constatering wass dat de stoelpoot hem niet schampte. Omdat hij de zaak zo opblies, lachte ik hem vierkant uit. Oké, ik chargeerde een beetje. Maar feit was dat Skip  weer normaal ademhaalde. 


Skip vond het niet leuk dat ik de spot met hem dreef. Morrend vertrok hij naar zijn mand in de gang. Die stond zo dat de bureaulamp nog net op zijn snuit scheen. Met een theatrale zucht hield hij de poten voor zijn gesloten ogen. Om je te bescheuren. Snikkend van het lachen, proestte ik tegen Skip: ‘Jij bent anders ook bedreven in het overdrijven.’ Skip was not amused en draaide zijn rug naar me toe. Wat bezielde zijn vrouwtje om de zaak zo te ridiculiseren.


Niet veel later zocht hij de slaapkamer op. Toen ik na een kwartiertje naar boven ging, lag hij breeduit aan mijn kant van het bed. Zijn kop rustte op mijn hoofdkussen, zijn lijf zuchtte onder de gloeiende elektrische deken. Ik wilde in bed gaan liggen, maar hij pretendeerde een diepe snurkslaap. Ik nam genoegen met het streepje matras dat over was. Skip gluurde tussen zijn wimperhaartjes door. Ik keek naar hem, gauw sloot hij zijn ogen. ‘Als je op mijn plek mag blijven liggen, is het dan weer goed tussen ons?’ slijmde ik een beetje. Skip hield de luiken tot de volgende ochtend dicht.

www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak