woensdag 15 januari 2014

WATERDICHTE LAARZEN


Om de een of andere onbekende reden zijn schoenfabrikanten overtuigd dat hondenbazinnetjes geen behoefte hebben aan een elegante lichtgewicht waterdichte laars. Als er al echt waterdichte laarzen te koop zijn, zijn ze doorgaans of te lomp en te zwaar, of flink aan de prijs.
Naast mijn prijzige waterdichte laarzen (een investering waar je overigens jarenlang plezier van hebt), kocht ik om te modderen outdoor laarzen van het merk Helly Hansen. Met hun toch nog 159 euri niet echt goedkoop. Door de uitverkoopprijs en de kortingsbon betaalde ik 79 euro. Eerlijkheidshalve moet ik erbij vertellen dat de verkoopster aangaf dat de outdoor laarzen niet waterbestendig waren. Raar, want de term outdoor suggereert anders. Het klopte helaas, zelfs op het vochtige parkgazon trad er lekkage op en sopten mijn sokken in de laarzen. Omdat de winkel ze niet terugkwam en ik geen respons kreeg van HH droeg ik de splinternieuwe laarzen alleen met droog weer; de pasvorm is goed. Tot ik een ingeving kreeg. Met het lijmpistool* kitte ik een slurf transparante warme lijm rondom tegen de naad (niemand die het opvalt). Verheugd kan ik melden dat het afdichten na twee maanden wildernissen met de hond nog steeds mijn voeten droog houdt.


*Voordeel van de lijmpistoollijm is dat je die gemakkelijk met een trekkende beweging kan verwijderen, en weer een nieuw lijntje tegen de naad kan leggen.

www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak