maandag 4 april 2016

STADSE FRATSEN 16

Jan Marijnissen met zijn hond Foto: Karoly Effenberger
Sanne Wallis de Vries Ja, Ik ben heel snel op de kast te krijgen
PS 12 maart 2015 tekst: Gijs Groenteman
[…] Wat ik ook altijd graag doe: mensen tips geven. Laatst zag ik iemand met een hond lopen, en dan wil ik meteen uitleggen hoe hij zijn hond moet opvoeden. Terwijl ik zelf pas net een hond heb! En ik het bovendien bloedirritant vind als mensen mij proberen te vertellen hoe ik dingen moet doen. […] Ik plan zelfs een hondenoppas tegenwoordig […]
Waarom heeft u er een hond bijgenomen? “Ja, echt. Heel raar. Ik vond dat ik eens nieuwe dingen in mijn leven moest aangaan. En iedereen in huis wilde het zó graag. Terwijl ik heus wel wist dat het allemaal op mij zou neerkomen. Dit varkentje was ik wel even, dacht ik. En nu denk ik heel vaak: o god, was die hond er maar niet geweest! De tijd, de ruimte, de vrijheid! Het is ook een psychologisch-filosofisch ding. Die hond staat voor: zeg maar ja tegen het leven. En zo ben ik niet, van mezelf. Ik vind het leven best wel een kluif. Wat gaan we doen, baas?! denkt de hond. Dan kijkt hij me blij en verwachtingsvol aan en wil ik tegen hem zeggen: rustig aan joh, zo leuk is het leven niet. Die hond is dus een heel goed tegenwicht voor mij. En ik hou van wandelen. Alleen blijk je nog veel meer met een hond te moeten. Nou ja, ik moet doorzetten. We zitten pas op de helft van de puppycursus.” […]

MIJN AMSTERDAM 5 maart 2016
Madeleine van der Zwaan (directeur Koninklijk theater Carré) Tekst: Rita Schroën
[…] Dieren in Amsterdam “Mijn hond Pup.” Mooiste park ‘Lange tijd was dat Artis, maar sinds we een hond hebben, kan dat niet meer. Nu kom ik graag in het Sarphatipark, alleen jammer dat het mooiste gedeelte niet toegankelijk is voor honden. Waarom eigenlijk? Die kunnen toch aan de lijn?!”

HORECAHELD 28 november 2015 Tekst: Thomas Pedroli
‘Een gemeend vriendelijk praatje hoort erbij’
[…] Wanneer Tim Timmermans met zijn bordercollie door het Amsterdamse Bos loopt, gaat hij altijd even langs de Boshalte in Amstelveen. Twee a drie keer per week laat hij zich daar verrassen door de eerlijke gastvrijheid van de eigenaresse Stefanie Caton. […]