Dierenkliniek
de Postwagen, waar onze honden sinds 1990 komen voor onderhoud en genezing, viert het 35-jarig
bestaan samen met haar clientèle. Volle bak bij Hotel
Van der Valk waar tijdens de klantenavond een afwisselend menu wordt voorgeschoteld in een met
dierenballonnen opgeleukte zaal. Een korte inleiding door eigenaar/dierenarts Saskia
Nab, waarna het geïnteresseerde publiek actief aan de slag mag. Eerst
moeten we blijven plakken. Niet op onze stoel, maar met vier kleuren post-its
waarop we schrijven wat we top vinden, wat voor verbetering vatbaar is en onze
suggesties. Afkijken mag.
De
kwis start. Zitplaatsen worden tribunes. De klanten staan centraal met vóór
hen een scherm waarop de vragen verschijnen en achter hen twee bannerborden:
een groen en een rood, respectievelijk voor ‘waar’ en ‘niet waar’. De kwis
geschiedt volgens het afvalraceprincipe: zolang je een correct antwoord hebt
gegeven, mag je blijven staan. Had je fout gegokt dan moest je terug naar af. Gekwebbel
en hilariteit alom. Er wordt fanatiek meegedaan, gesmokkeld, overlegd,
voorgezegd en goed scorenden hebben zelfs volgers. Leerzaam en leuk. Je had erbij kunnen zijn.
Onder het genot van warme hapjes en koele drankjes borrelen we gezellig na met (on)bekende honden- en katteneigenaars, immer opgewekte assistentes en belangstellende dierenartsen. Met de in de wacht gesleepte prijzen en een goodiebag verrassen we Skip die deze avond opa gezelschap had gehouden. Iedereen blij.
foto's: dierenkliniek de Postwagen