vrijdag 29 mei 2015

KIEKENDIEF


Blauw, blauwer, blauwst en een kartelende kim van spitse oren en helmgras. Een zomers plaatje. Ik vraag de immer bereidwillige Skip om één seconde te bevriezen, zodat ik hem kan fotograferen. Gedraaikont. Redactiehond en SpelletjesSkipÔ wil ineens voor privéfoto’s ook een betalingsregeling. Klust de senior bij als appeltje voor de dorst? Ik kan me niet voorstellen dat mijn bescheiden modelhond op zijn ouwe dag kapsones krijgt. Het ligt vast aan de tijdsgeest. Overal munt uitslaan lijkt het hedendaags credo. Zelfs handophoudertjes in arme gebieden eisen tegenwoordig geld van toeristen in ruil voor een gekunstelde pose. Ik zwicht met liefde voor zijn verzoek en betaal een koekje per klik. Het laatste wat ik wil, is aangezien worden voor ordinaire kiekendief.