zaterdag 30 mei 2015

STADSE FRATSEN XIII

detail foto Els Zweerink

Volkskrant magazine nr. 733 - smaakmaker
5 vragen aan Casper Reinders
Hondenmens? ‘Op Ibiza, waar mijn vrouw en zoontje wonen, heb ik twee Ierse terriers, prachtbeesten. Toen ik deze 19de-eeuwse buldog op een Franse rommelmarkt zag, moest ik hem hebben. Gewoonlijk koop ik zoiets meteen, maar dit keer wilde mijn vrouw iets anders. Ik liet de hond dus achter. Maanden later vond ik exact hetzelfde exemplaar op de Looiermarkt in Amsterdam. Als je aan zijn riem trekt, blaft-ie.’

Tweedehands goed – het opvallendse van gevondenopmarktplaats.nl
… het maakt mij niet uit wie de Rhinoceros cosmique van Dali koopt: of ze hem nou op zolder zetten of in een museum, ik heb er geen gevoelswaarde bij. Het is geen hond! …

SMAAK
Printontwerper Yvonne van der Zee heeft bijna alles tweedehands in huis. … ‘Ik sleep mijn spullen overal vandaan. Ik heb door India gelopen met badkamertegels in mijn rugzak die ik nooit gebruikt heb. Zelfs hond Bep komt uit Duitsland.’ …