donderdag 24 juli 2014

STADSE FRATSEN deel IV



Knipsels met als onderwerp hond bewaar ik een korte tijd. Een compilatie voordat ze als prop in de prullenbak belanden.


PS 7 juni 2014-07-05
PAARDENTRAINER door Malika Sevil

Moeftie, een hond met proporties die verraden dat de conceptie waaruit hij is voortgekomen aan wat meer willekeur is overgelaten dan die van de Arabieren.

PS 12 juli 2014-07-20 14
VAN DE WEEK interview met Henk Faanhof

Ik zie dat u een stuk van uw linkeroor mist. Tijdens het fietsen gebeurd?
Nee, dat heeft mijn hond gedaan. Ik kwam met mijn hoofd dicht bij hem en toen beet ie ineens in mijn oor. Mensen zeiden dat ik hem moest laten afmaken, maar hij schrok zich gewoon te pletter van mijn gezicht, denk ik.
Tekst Joep School

Volkskrant magazine 28 juni 2014
… Vroeger op school schreef ik mijn opstellen in belachelijk grote letters, waarin ik vaak woorden herhaalde. Zo schreef ik in plaats van ‘blabla’ liever ‘blablablablabla’, en blaften honden vrij uitvoerig, c.q. ‘waf waf waf waf waf waf waf waf waf waf waf waf waf waf waf waf waf waf.
Uit: T Thomas van Luyn

PS 15 juni 2013
MIJN AMSTERDAM

Stanja van Mierlo de spil van Blijburg. Dieren in Amsterdam: ik word blij van loslopende honden én loslopende kinderen … Ik wilde, aan zoet water in de stad, een buitenplaats creëren waar Amsterdams zichzelf konden uitlaten …

Volkskrant Magazine 26 april 2014
INTERVIEW met Jud Rubenfeld en Amy Chua

… Een van de meest hilarische scenes in het boek is Chua’s beschrijving van een hoogoplopende ruzie met haar echtgenoot Jed over de kinderen … Wat voor dromen heb jij voor Sophia, voor Lulu? Denk je daar weleens aan? Wat zijn je dromen voor Coco? Voor de goede orde: Coco is hun hond (Samojeed). Zij: Alles in het boek is half-serieus. Wat ik schrijf over de hond is waar. Ik ben bezig geweest die te trainen, om ‘m verder te brengen. Hij; Het werkte niet.’Zij: ‘We hebben nu een hond die de woonkamer gebruikt als wc.’