vrijdag 7 november 2014

STADSE FRATSEN deel VII



Foto: Mark van der Zouw


Ik verzamel stukjes tekst en plaatjes omdat ze laten zien dat honden erbij horen. Voordat ik  na een korte bewaartijd tot prop gevormd in de prullenbak mik een compilatie.

PS 27-9-2014 EVA HOEKE
... 'Waarom ga je niet iets met mensenleed doen? Vluchtelingen bijvoorbeeld, of bejaarden. Als ze ergens handjes nodig hebben..."
Lief schudde haar hoofd. ' Daar heb ik dus helemaal niks mee. Je mag het niet zeggen, maar als ik op straat een ongeluk zie, vind ik het erger als het een hond is dan een mens.

PS 27-9-2014 WONEN IN ARTIS
Darwin. Onze Tibetaanse hond heet eigenlijk Da-Chu, maar dat klinkt toch een beetje als 'hatsjoe'. Ik heb hem dus maar Darwin genoemd. Ik loop graag met hem door Artis, als het park leeg is, langs de randen. Even bij de pinguïns kijken. Pinguïns zijn lieve dieren, die kijken nieuwsgierig terug. Sommige dieren ga ik absoluut niet langs. bij de katachtigen blijf ik weg. Bezoekers mogen hun hond niet meenemen het park in, ik heb er dus wel eens discussie ove gehad. Maar als mensen er vraagtekens bij hebben, zeg ik: 'Hij woont hier. Net als ik.'
Interview door Kees van Unen met Hiag Balian directeur van Artis.

PS 27-9-2014 ZATERDAGOCHTEND
Agnes Hofman op weg naar Mart Radio, een lokaal radiostation. ... Daar presenteert Hofman iedere zaterdagmorgen van tien tot twaalf het programma Roots On Air ... Hond Texas mag ook mee en ligt tijdens het presenteren bij haar voeten.
foto: Marijn Scheeres

Volkskrant Magazine 18 oktober 2014 Henk (van Straten) lift mee met Roos Rebergen
... vier avonden optreden ... Nu gaat ze haar hond ophalen bij een vriend, tevens haar drummer. Een hond die, hoe kan het ook anders, ooit is komen aanlopen. Daarna treint ze dan naar Rotterdam, vanuit waar ze naar haar huidige woonplaats Antwerpen zal reizen.
... Op het perron van Utrecht Zuilen zegt ze dag en daalt dan een betonnen trap af. Het heeft iets eenzaams. Er mist iets. Een hond? Ja, een hond.