zaterdag 23 januari 2021

VALENTIJN


over de baasjes van Pop de Hond; zit er toch nog een hondje in deze blog!

Verstokte scandinoir kijkers zijn we. Spannende thrillers of gitzwarte comedy’s, geen gezwijmel voor ons nuchterlingen. In december blijft Hjem til jul oppoppen bij het Netflix. De komisch romantische Noorse serie verhaalt over de 30-jarige Johanne, een alleenstaande verpleegster die zich uitstekend redt, maar waarvan de familie meent dat ze toch aan de man moet. Komische verwikkelingen en gevatte romantiek met als cliffhanger een giga bos rode rozen die bezorgd wordt. Met haar naam erop, maar zonder afzender. 

Valentijn valt vroeg dit jaar! De bel gaat. Ik open de deur. De overbuurman speelt overtuigend voor de bezorger die nergens van weet en me zelfs op het verkeerde been zet. Hij vraagt of ik jarig ben. Het liefdesboeket in zijn armen bevat naar schatting zo’n 100 baccara’s. Dan word ik wel heel snel oud!

W. ontkent alles, zelfs dat hij zijn eigen handschrift heeft vervalst. Ik kan geen andere afzender bedenken. Ik bel zelfs de bloemist die ook in het complot blijkt te zitten achteraf. Een anoniem iemand heeft voorpret en wij hebben dikke lol over de vermoedelijke afzender en zijn reden. Telkens word ik met een kluitje in het riet gestuurd. Wanneer het onderwerp 'stalker' op de proppen komt, vindt de afzender het welletjes. 

Per app ontvang ik DE foto van Johanne met het liefdesboeket in haar armen en de zin: jeg elkser dig. Natuurlijk kwam de bos van mijn lieffie. Deze bos vaagt het vorige boeket (de uit de auto geplukte anemoon decennia geleden) volledig van de kaart. Hjem til jul (thuis met kerst)? Ik kan de serie iedereen van harte aanraden;-)